Hledáme-li odpověď na otázku, proč v knihovnách realizovat vzdělávací programy pro děti a mladé lidi se specifickými potřebami ve věku školní docházky, je jednoznačnou odpovědí, že tato cílová skupina je součástí vzdělávacího systému, jehož součástí jsou a chtějí být i knihovny. Těmito programy chceme dětem, učitelům, rodičům ukazovat, jak úžasný je svět literatury a jak se neztratit ve světě informační a mediální gramotnosti, a to prostřednictvím odborníků, kterými knihovníci a knihovnice bezesporu jsou. Stejné východisko můžeme použít i při úvaze o vzdělávacích programech pro dospělé.
PŘÍSTUPNOST KNIHOVEN I
• Vzdělávání osob se specifickými potřebami v knihovnách – základní otázky
• Zkušenosti z praxe – vzdělávání neslyšících a osob s mentálním postižením
SOUČASNÁ LITERATURA: Americká literatura po roce 2010
Události: Jedenáctá valná hromada SKIP; Česká účast na kongresu německých knihoven v Lipsku
České předsednictví v Radě EU: vliv na knihovny
Knihovny v novém: Knihovna Kutná Hora
Příloha „Děckaři děckařům“: Ekologie a příroda