Menu
Košík0

Košík

Článek

PŘEDSTAVUJEME SVÉ LOGO

Masarykova veřejná knihovna Vsetín

Masarykova veřejná knihovna Vsetín

Masarykova veřejná knihovna Vsetín (MVK) je knihovna rodinného typu, která se snaží být přátelská vůči všem generacím a plní roli komunitní knihovny. Působí v menším městě blízko hranic se Slovenskem, které má 27 759 obyvatel. Má zapsáno 5966 čtenářů a kromě hlavní budovy umístěné na náměstí poskytuje služby ještě ve třech sídlištních pobočkách, určených především dětem. Regionální služby vykonává pro 80 knihoven na území okresu Vsetín.

MVK usiluje o to, být místní branou ke vzdělání, být příjemným místem pro odpočinek a relaxaci a „křižovatkou“ pro setkávání různých generací i zájmových skupin.

MVK chce být nejen místem, které poskytuje místním obyvatelům pocit stability, jistoty, spolehlivosti v dnešním rychle se měnícím světě, ale současně chce také sledovat nové trendy, číst znamení doby a svou činnost podle toho orientovat. Své projekty zaměřuje na nejrůznější cílové skupiny i témata, v poslední době jmenujme alespoň projekt Ženy a muži v komunitní knihovně, podpořený ze strukturálních fondů, díky němuž se daří uskutečňovat zajímavý vzdělávací program pro ženy/muže na mateřské/rodičovské dovolené a pro starší generace (50+), oslovuje ale také zaměstnavatele i občanskou společnost a zvyšuje její povědomí o problematice gender. Z dalších projektů jmenujme například Senioři v komunitní knihovněSenioři komunikují, zaměřené na vzdělávání seniorů, Prázdninová knihovna, určená především dětem a akcentující mezigenerační vztahy, dále projekty na podporu lidových tradic, šíření literárních znalostí, ale také nových způsobů komunikace a propagace (sociální sítě, Facebook atd.)

Z výše uvedeného vyplývá, že i logo knihovny a celá její vizuální identita chce být přátelská, srozumitelná, oslovující a otevřená.

Knihovna používala ve své historii tři typy loga:

V 70. a 80. letech ještě pod názvem Okresní knihovna Vsetín používala logo knihy s hvězdičkou. Hned začátkem devadesátých let se MVK vrátila ke svému původnímu názvu a s novým vedením i logem zavanul v knihovně nový duch.

K další změně loga došlo až po 15 letech v souvislosti s chystanou změnou v knihovně, a to během přípravy na její stěhování v roce 2005. Nové logo vyjadřuje snahu knihovny posunout se směrem k veřejnosti, akceptovat její zájmy, ptát se na její přání a komunikovat. „Logotyp MVK je podstatou vizuální komunikace s veřejností. Je složený z modro-oranžového grafického prvku a modré textové části. Grafický prvek tvoří kruh, který by měl symbolizovat neomezenost a multifunkčnost knihovny. Dále se skládá ze znaku &, který představuje příslib něčeho navíc, snahu po zdokonalování sebe sama.“ Tolik z logomanuálu. Grafický prvek vzdáleně připomíná i řecká písmena alfa a omega – začátek a konec.

Cesta k hledání nového loga se odvíjela od snahy zapojit do jeho tvorby veřejnost (zejména děti a mládež), avšak tato cesta nevedla ke kýženému cíli. Oslovili jsme i několik místních firem zabývajících se grafikou, ale ani tento postup nebyl úspěšný. Nakonec jsme navázali spolupráci se studentkou Fakulty multimediálních komunikací Baťovy univerzity ve Zlíně. A po několika rozhovorech, v nichž jsme se snažili velmi podrobně specifikovat záměr koncepce loga, nám bylo předloženo šest návrhů, z nichž jsme vybrali ten, který do současnosti používáme.

Logo knihovny je také v souladu s mottem zaměstnanců, které si sami utvořili v roce 2003 a které je součástí strategie MVK: Solidnost, Tradice, Moderní služby, Vlídnost, Otevřenost, Vyváženost, Příjemné prostředí.

Podle stylu a barev loga jsme poté upravovali postupně i webové stránky, usilujeme celkově o jednotnou vizuální identitu knihovny (plakáty, letáky, příležitostné tisky) a ve stejném stylu pokračuje i logo již zmiňovaného nejnovějšího projektu Ženy a muži v komunitní knihovně.

Reklama

Buďte v obraze

Výběr ze Čtenáře každých 14 dní do vaší e-mailové schránky.

Podcasty

Mladá generace knihovníků. Sledujte nejnovější podcasty Mladého SKIPu.

K nahlédnutí

Nové knihovny: podívejte se na fotogalerie.