Přizpůsobte si předvolby souhlasu s cookies

Soubory cookie používáme k efektivní navigaci a k provádění některých funkcí. Podrobné informace o všech souborech cookie naleznete pod jednotlivými kategoriemi souhlasů níže.

Soubory cookie, které jsou zařazeny do kategorie „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou nutné k umožnění základních funkcí těchto stránek, jako je bezpečné přihlášení nebo nastavení preferencí souhlasu. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webovými stránkami. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách, jako je počet návštěvníků, míra odskočení, zdroj návštěvnosti atd.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Reklamní soubory cookie se používají k poskytování návštěvníkům přizpůsobených reklam na základě dříve navštívených stránek a k analýze účinnosti reklamních kampaní.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Ostatní soubory cookie jsou ty, které se teprve identifikují a zatím nebyly zařazeny do žádné kategorie.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Menu
Košík0

Košík

Článek

Pracovní list – Mapování díla K. Čapka

Metodické doporučení k pracovnímu listu

Pracovní list lze využít na lekcích, kde se děti prostřednictvím přímé práce s knihami Karla Čapka seznamují s jeho dílem. V jednotlivých úkolech mohou získávat další materiály k prostudování, které jim dílo více představí. V evokační části mohou děti objevovat vybraná díla (podle preference lektora) prostřednictvím ukázek z děl samotných nebo z děl jimi inspirovaných (obrazy, záznam z divadelních her, komiksová zpracování). Vděčný úkol je i na základě již získaných informací intuitivní třídění postav z knih (lístečky s krátkými charakteristikami postav). Poté mohou děti i na základě vizuálního vjemu obálek posoudit, jakému tématu se daný titul věnuje. Při skupinové práci, kdy dostane každá skupina svou přidělenou knihu a k ní příslušné již představené materiály a navíc podrobnější anotaci k dílu, budou zpracovávat pracovní list z této přílohy. Z praxe mám vyzkoušeno, že děti dovedou velmi překvapit, když jim tento úkol zadáte, neboť i během poměrně krátké chvíle zvládnou o knize zjistit zajímavé informace. Na závěr nesmí chybět reflexe a ujasnění získaných informací a doplnění údajů o životě a díle tohoto autora. Aktualizovat témata můžeme zasazením do současného kontextu – vyhledáním podobných témat v aktuálních novinách apod.

Podobenka K. Čapka, použitá v pracovním listu, je z této www: http://literatura.jecool.net/www/clanky/zobraz/24

Reklama

Buďte v obraze

Výběr ze Čtenáře každých 14 dní do vaší e-mailové schránky.

Podcasty

Mladá generace knihovníků. Sledujte nejnovější podcasty Mladého SKIPu.

K nahlédnutí

Nové knihovny: podívejte se na fotogalerie.